13 Şubat 2013 Çarşamba

Philips Airfryer ve Tefal Actifry Karşı Karşıya



Philips Airfryer herhalde en sevdiğim mutfak aletlerimden biridir. Bir de kendisini o kadar güzel anlatırım ki Philips duysa kesin beni pazarlama departmanına alır. 





Yağsız pişiriciler hususuna ilk taktığım zaman Tefal Actifry ile Philips Airfryer arasında geldim ve gittim. Baktım, okudum, araştırdım, insanlarla konuştum fakat bir türlü tatmin olamadım. En son ikisini de satan bir mağazaya gidip ikisi için de bana demo yapmalarını istedim. Tariflerini de inceledikten ve de ikisinin de pişirdiği patatesleri tattıktan sonra Airfryer'ı sevgiyle kucaklayıp çıktım.  

Tefal Actifry ise döndürerek pişirdiği için sadece kızartmalarda başarılı kalıyor ve pişirme süresi çok daha uzun. Tefal Actifry bir çeşit fritöz, Airfryer ise yağsız pişirme makinesi. 

Ben Airfryerımı çok seviyorum. Hem kendi içindeki tariflerle, hem de kendi denemelerimle çok başarılı ve hızlı yemekler çıkartıyor. Patates kızartmak bir yana dursun, ekmek kızartıyor, kek pişiriyor, mücver yapıyor, patlıcan közlüyor, kurutmadan tüm etleri pişiriyor ve dahası kestane bile yapıyorum içinde. Folyoda domatesli biberli sucuk ya da pastırma ise ayrı bir keyif.

Hem sepeti hem de haznesi ayrı ayrı kullanılabildiği gibi, sepetini paketinden çıkan aparatıyla ikiye ayırıp aynı anda iki farklı şey pişirebilirsiniz. Bir tarafına patatesleri, bir tarafına köfteleri atıp ikisini beraber pişirmek büyük mutluluk.  

Kırmızı et ya da balık pişirirken de dibine biraz su koyuyorum böylece hem kendisi zaten koku yapmadığı hem de yağlar suya damladığı için koku sorunu minimuma iniyor. Ama çoğunlukla gerek bile kalmıyor.  

Deneyip de "saman gibi oluyor" diyenlere şunu söyleyebilirim. Sıfır yağ ile pişirmek diye bir şey yok. Bu kesinlikle başarısız sonuçlar veriyor. Kızartma ve etlerde önceden mutlaka malzemelerimi az da olsa etraflarına bulaşacak kadar yağlıyorum. Fazla yağını ise yağladığım kapta bırakıyorum. Eğer haznesinde pişirme yapacaksam da haznesinin dibini mutlaka yağlıyorum, yoksa yapışıyor.  

Resimlerde kaşarlı biberli ekmek, benim kuzu etli Airfryer kebabım ve patatesli tavuk var. Tariflerimi ise denk geldikçe ekleyeceğim.

Becerikli ablaları, çok becerikli benim kuzum... 



Philips Airfryer ile ilgili daha fazla bilgi için kendi sitesine buyrun...

6 yorum:

  1. no idea how to read the language.
    just want to say the food looks yummy!

    YanıtlaSil
  2. Merhaba!

    Ben açıkçası küçük ev aletlerim Braun, Philips ve Siemens genellikle. Tasarım ve performansta bence çok iyiler. Blender, mutfak robotu gibi hazırlama yardımcılarım Braun (ayrıca saç kurutma makinesi gibi şeylerim de Braundur istisnasız). Tost, ekmek kızartma makinesi Philips ve tüm beyaz eşyam ve mikrodalga ise Siemens. Hiç birini değişmem :)

    Mutluluklar! :)

    YanıtlaSil
  3. Hayır tefal actifry dede kek,börek hatta, ekmek,menemen ve herşey yapabiliyorsunuz,hemde çok harika oluyor yapmaniz gereken tek şey dönen aparatı çıkarıp çalıştırmak o kadar,her yeri orantılı pişiyor,haznesi büyük olduğu için daha fazla miktar pisiriyor o yüzden az daha uzun sürüyor

    YanıtlaSil
  4. Temizliği nasıl merak ediyorum philips'de airfryer) kapak yok ya hani makinayı yıkamak zaten olmaz , teşekkürler cevabınız için şimdiden :)

    YanıtlaSil
  5. Kibarlar marka airfrier aldım arkadaş tavsiyesi üzere hem Türk malı hem beko üretimi dedi, actifry ürünlere kıyasla çok sağlıklı pişirme sağladığını söyledi önce tereddutluydum ama şimdi çok memnunum

    YanıtlaSil
  6. airfrayer'ı ilk çıktığında aldım. yer kaplamıyor. proses veya taze patates 10 - 15 dakikada çok az yağla pişirebiliyorsunuz. proses patatesle dışardaki kızartmanın hiç farkı yok. taze patatesle de oldukça iyi. balık kızartma; fırçayla çok az yağ sürerek isterseniz cornfleks tozuna bulayıp da yaparsanız harika balık pane. aynı şekilde kuru köfte, kadın budu köfte yapabilirsiniz. balık ve köfteler ızgaraya yapışmaması için bir parça yağlı kağıt koyun. sabah kahvaltısında milföy hamurunu elinizle biraz büyütün içine peynir koyup muska yaptığınızda ikisini yağlı kağıda koyun. akşam yine milföy hamurunun içine kavrulmuş kıyma koyun kızartın, üzerine sarmısaklı yoğurt dökün maydonozsla süsleyin sosyete mantısı. veya kavrulmuş kıymadan sigara böreği yapın. artanı ertesi gün şeklini bozmadan küçük dilimlere bölün, şeklini bozmadan yağlı kağıda koyun çıkardığınızda sıcak et suyunuz varsa biraz üstüne dökün üzerine sarmısaklı yoğurt dökün oldu size Boşnak mantısı. ayrıca etrafın kirlenmesine gerek kalmadan patlıcan, biber közleme yapabilirsiniz. hele bekarsanız/ yeni evliyseniz mutfak işi zevk.

    YanıtlaSil