13 Şubat 2013 Çarşamba

Erkek Kazağı ördüm!








İlk Defa Kazak Ördüm!

Erkek arkadaşıma kendi ellerimle ne yapsam, ne yapsam diye düşünürken önce atkı öreyim diye düşündüm. Sonra, açıkçası hayatım boyunca örgü konusunda atkı, bere ve el bezinden ileri gidememek (bir de oyuncak bebeğime yelek örmüştüm çok küçükken ama nasıl ördüğümü ne siz sorun, ne ben söyleyeyim) biraz dokundu. Ben de bir cesaret internetten güzel ve de modern ve de modaya uygun bir örnek aramaya başladım. Lakin benim gibi tecrübesiz birine çok açık anlatılmış bir örnek gerektiği için oldukça vakit geçirdim. Pek çok şeyi de hiç beğenmedim. Sonunda beğenebileceğim modeli yabancı bir marka olan Sirdar yünlerinin sitesinde gördüm. Üstelik de "kolay" statüsünde! Daha sonrada bu modeli internette PDF olarak edinebileceğim bir site arayarak saatler harcadım ve de en sonunda buldum! 


https://d24b8wp6jbsvpy.cloudfront.net/pattern_picture_w496s/66406/sirdar9390.PDF-1main.jpg

Benim sevgilime bu çok yakışır! 

İşte bu gazla indirdiğim örneğe göre yün ve de renk seçimi kısmı başladı sonrasında. Gönlümün yün sultanı Nako'nun sitesine girip eşdeğer yün onlarak Nako Sport Wool'u ve renk olarak da Şişedibi'ni seçtim. Açıkçası gri ve siyah erkek kazağı görmekten bana fenalık gelmişti.

Fakat sitesinden online olarak siparişimi, İzmir'e gidecek olduğumdan vermedim ve İzmir'de annemi kolundan tutup doğru Kemeraltı'na götürdüm. Renk konusunda annemle de hem fikir olduktan sonra tarifte 15 adet 50 gr yumak dediği için 8 yumak alıp çıktık. Çıkarken de kapının önünde gördüğüm dünya güzeli yünlere takıldım. Bunlar ne derken ithalat fazlası olduğunu öğrendiğim o yünlerden 4 adet alıp şiş ve diğer malzemeleri almak için oradan ayrıldık.

 

Durdunuz değil mi? Yüncü dedi ki şiş yok. Çünkü ben 5.5 ve 6.5 numara şiş istedim, artık 5ten sonra ara numaralar üretilmiyor dedi! Homurdandım resmen!

Hemen ordan İstanbul Düğme'ye girdik, her İzmir'linin tahmin edebileceği üzere. Hem yakası için düğmeleri, hem şişlerimi, hem de ilmek işaretleyici ve ilmek tutucu denilen şeyler için hepsinin içinde olduğu bir örgü seti aldım. Bu setin içinden bir de sıra sayıcı çıktı ki, örgü için çok başarılı bir icat olmuş! Manuel kullanılıyor ve kaçıncı sıradaysanız o rakama göre ayarlıyorsunuz. 6 sırada bir arttır, 32. sırada kes gibi durumlar için "Hangi sıradaydım ben?" sorusu tarih oldu artık.


İstanbul'a dönünce de attım arkasının ilmeklerini başladım örmeye. Örnek gerçekten kolay ve kol kesmek gibi sıkıntılar yok. Arkası dümdüz örülüp, sadece omuzlarda kesiliyor. Önünde ise kol hizasına gelince ilmeklerin bir kısmı ilmek tutucuya alınıp, iki yaka ayrı ayrı örülüyor. 65 sıra ör gibi şeyler de yok, çünkü elinizde mezure, 4 cm lastik, 48 cm kol gibi hazırlanmış tarif. Kollarda ise yapacak bir şey yok, o klasik arttırmalı.



Ön, arka ve kollar bitince geldik en korktuğum yere. Yakadan ilmek toplamak! Burda işte gittim, internetten videolar izledim. Öyle böyle derken sonunda becerdim.

Tabi bir de yakaya yün yetmedi. İstanbul'da bir yandan rengi tutsun diye dua ederek elinde bu yünden olan tuhafiyeci aradım. Neyseki Kadıköy'den aldığım yumak ton sıkıntısı olmadan kazağımı tamamladı.


 Yakasını bitirdim...


 Kollarını, yanlarını diktim...


Düğmelerini yerleştirip yakasını topladım...


 Ve de kazağımı bitirdim!


Ben M beden ördüm ve toplamda yaklaşık 9 yumak harcadım. Örneği denemek isteyenler tarife aldanmasın, 7.5 eder 8 alayım ben demesin, hesabından 1 yumak fazla alsın.

Örneği dilerseniz buradan satınalabilirsiniz. Bu sitede, Etsy gibi sitelerden farklı olarak, satın aldığınız dosya için beklemenize gerek olmuyor. 1 dakika içinde indirebiliyorsunuz. 

İngilizcesi olmayanlar için ben yardımcı olurum.

1 yorum:

  1. Hi there I am looking for this pattern. sirdar and amazon are out of stock - would it be possible to buy a copy from you? Many thanks Cindy
    conrancindy@gmail.com

    YanıtlaSil