26 Ekim 2012 Cuma

Tencere Böreği


Bir süredir dolapta beklemekte olan yufkalarıma bir hal çare bulmak gerekiyordu. Ben de haliyle onlardan börek yapmaya karar verdim. Yufkaları marketten, o poşetli olanlarından almıştım. Lakin bunların dokununca paramparça olan cinsten olduklarını tahmin etmemiştim. O yüzden sarılan bir börek için çok uygun olmadı. Aklıma tencere böreği yapmaktan başka bir şey de gelmedi, Yufotto da bir yere kadar yani.

Tencere böreğini annem yapardı hep. Aksu böreği derdik, çünkü Aksu çelik tencerede yapardı ve tarifi Aksu tencerelerin yanında çıkan yemek kitabında vardı. Benim öyle çelik tencerem yok, yani aslında çelik tencerem var da moderen kadın olacağım diye bombeli sevimli olanlardan almıştım. Bu börek hayatta dönmez onun içinde! Haliyle teflon tencere böreği olacak, şansına küssün...

Dolapta yufka var tamam da esas sorun içine koyacak nelerimin olduğu... Maydanoz var ama peynir yok, kıyma var ama soğan yok.. Eh elde ne varsa çıktı işte bir şeyler. Buyrun teflon böreğime!

İçi için:
150 gr donuk kıyma
1 avuç kavanozdaki dilimlenmiş mantarlardan
1/2 kırmızı biber
1 avuç maydanoz
1 sıkım Bibercik biber salçası
Tuz, karabiber, köri

Arası için:
1 yumurta
1 çorba kaşığı yoğurt
1/3 çay bardağı sıvı yağ
Bir miktar su

Çevresi için:
Yufka, işte o da olduğu kadar



Önce içini hazırladım tabiki. Buzlukta bulduğum ve inşallah bozulmamıştır diye umduğum bir top kıymayı mikrodalgada çözdürdüm. Lakin mikrodalgada bir şeyler çözdürürken bir kısmının pişmesine uyuz oluyorum. Bu sorun benden mi kaynaklanıyor yoksa genel bir sorun mudur bilmiyorum. Ama nefret ediyorum. Ardından kırmızı biberin yarısını boyuna dörde bölüp, enine küçük küçük doğradıktan sonra hafif yağlanmış, yağı ısıtılmış tavada biraz yumuşayana kadar döndürdüm. Bu kısmını tavayı sallayarak yapıyorum çok havalı oluyor. Ardından kıymalar, kıymalar kavrulunca bir avuç dilimlenmiş mantar, ardından tuz, karabiber, köri (kimyonu bulamadım, ne var??)... Hepsi pişince bir avuç koparılmış maydanozu yıkadıktan sonra makasla üzerine doğradım. Karıştırdım. Bitti.

Sonra arasını hazırladım. Bir kaseye yağ, yoğurt, yumurta ve suyu koyup çırptım. Bu kısmı bu kadar.

Gelelim teflon tencereye... Tencereyi bi güzel yağladım. Kenarları tencereden dışarı taşacak şekilde (kenarlarını daha sonra üstüne kıvıracağız) ilk kat yufkamı mümkün olan en büyük parçalardan serdim. Sonra yumurtalı inşaat harcını sürdüm, sonra biraz daha parçalanmış yufka, bir kat harç, bir kat parçalanmış yufka. Sonra kıymalı için yarısı, sonra yufka, harç, yufka, harç, yufka, harç, yufka, kalan iç, yufka, harç, yufka, harç, yufka, harç.. (yufka hep 3 kat saymayın boşuna) Sonra kenarlarda bıraktıklarımızı kıvırıp harç ile yapıştırdım, kalan yerlere de üzerinde hiç açık harç kalmayacak şekilde yufka parçaları yapıştırdım. Kapağını da kapattım, ocağın üstüne koydum. Kısık ateşte benimkinin bu yüzü 25 dakika da kızardı.

Ters yüz vakti, ben hokus pokus diyorum. İşte burası zor. Tencereyi ters çevirip böreği kapağa alıyoruz. Sonra onun üstüne tepsi ya da başka kapak kapatıp bir daha ters çeviriyoruz. Hop pişmemiş yüzü üstte! Üstüne bu sefer tencereyi kapatıyoruz, bir daha ters çevirip ocağa oturtuyoruz! 10 dakikada bu yüzü pişince afiyet şeker olsun!

3 yorum:

  1. güzel görünüyor aslında :D

    YanıtlaSil
  2. Tencere kapak hikayesi böyle başlar Romeo ve Jülyet'e inat :)))

    YanıtlaSil